Інформатика (36)

Тема 1: “Комп’ютерна верстка. Програма для комп’ютерної верстки” від 05.09.23 р.

  1. Ознайомитись, використовуючи презентації, з матеріалами теми.
  2. Створити короткий конспект на дану тему
  3. Надіслати конспект викладачу на електронну пошту slava_igorovich@ukr.net

Тема 2: “Буклет. Види буклетів” від 19.09.23 р.

  1. Ознайомитись з теоретичною частиною:
    • Буклет – публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок так, що її можна переглядати, не розрізаючи сторінок, а розкриваючи як ширму. У формі буклету виготовляються путівники, проспекти, програми концертів і вистав, реклами продукції та послуг тощо. Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного в альбомній орієнтації та розділеного на 3 рівні частини. По межах цих частин буклет згинається. Друк здійснюється, як правило, з обох сторін аркуша.
    • Основне призначення буклету – реклама навчального закладу, підприємства, організації, особи, нового товару, нової акції тощо. А враховуючи те, що всі відомості повинні бути розміщені на одному аркуші, зміст буклету повинен містити невеликі за обсягом фрагменти тексту, які точно передають основні відомості про об’єкт, а також фотографії та малюнки, що ілюструють ці відомості. Фотографії та малюнки повинні бути високої якості і містити незначну кількість об’єктів, які чітко розрізняються.
    • Види буклетів в залежності від змісту та оформлення:
      • Інформаційні. Містять основну інформацію про послугу або товар, яка викладена максимально лаконічно, не перевантажуючи споживача зайвими подробицями. Мета таких буклетів – максимально зацікавити потенційних клієнтів. При виготовленні даного виду рекламної продукції вітається використання фотографій, таблиць, графіків.
      • Іміджеві. Застосовуються для створення позитивного іміджу компанії. Оскільки такий буклет повинен підкреслювати солідність і індивідуальність фірми, при його виготовленні застосовуються оригінальні дизайнерські рішення. Іміджеві буклети повинні обов’язково містити інформацію про підприємство та про його діяльність.
      • Для акцій. Рекламні заходи, які пропонують реальні вигоди споживачам (знижки, сезонні розпродажі, день народження фірми, оформлення дисконтних карт), дають компаніям великий приплив нових клієнтів. Для оповіщення про такі події, як правило, використовуються буклети з докладним викладом умов акцій.
      • Для поштової розсилки. Цей вид рекламної продукції приходить поштою і носить персональний характер – комунікатор звертається індивідуально до кожного адресата.
    • Види рекламних буклетів в залежності від форми:
      • З одного лінією згину – з одним фальцем.
      • З двома лініями згину (два фальца) – лифлет або Євробуклет.
      • Багатосторінковий, що складається з декількох листів, які скріплені термоклеем, скріпкою або пружиною – брошура.
      • Нестандартні форми буклетів. Наприклад, Євробуклет, виконаний на подовженому аркуші, який складний у багато разів (у вигляді гармошки).
  2. Створити констект по темі
  3. Готовий конспект надіслати викладачу на електронну адресу slava_igorovich@ukr.net


Тема 3: «Основні друкарські терміни» від 26.09.23 р.

Символи

  1. Шрифт — набір символів певного розміру і зображення.
  2. Кегль — розмір шрифту. При ручному наборі використовувалися металеві літери, на зразок тих, які застосовуються в друкарських машинках. Складачі викладали весь текст смуги з таких літер, як з цегли. Розмір пластинки, на якій була нанесена буква, і називався кеглем.
  3. Гарнітура — набір символів одного малюнка всіх розмірів, насиченості і зображення.
  4. Зображення шрифту — включає, як правило, чотири варіанти представлення одного і того ж самого шрифту — нормальний, напівжирний (Bold), курсивний (Italic) і напівжирний курсив (Bold—Italic). У деяких гарнітурах додаткові типи.

Одиниці вимірювання

  1. Пункти (рі) — пункт рівний 0,353 мм. У пунктах звичайно вимірюється кегль і інтерліньяж.
  2. Піки (р) — один спис рівний 12 пунктам, або 1/6 дюйма (0,168 дюйми).
  3. Цицеро (с) — дана одиниця вимірювання прийнята в Європі і дорівнює приблизно одному спису (5,62 цицеро рівні 1 дюйму або 12 пунктам).
  4. Кругла шпація — фіксований пропуск, ширина якого рівна символу. Кругла шпація значно ширша за звичний пропуск.
  5. Напівкругла шпація — фіксований пропуск, на половину менший круглій шпації. У більшості шрифтів вона співпадає з шириною цифр, тому вона може використовуватися для вирівнювання чисел (наприклад, однозначних і двозначних).
  6. Тонка шпація — рівна чверті круглої шпації. Цей вид фіксованого пропуску традиційно використовується для відділення або питального знаку оклику від попереднього символу.

Пробіли

  1. Інтерліньяж — відстань по вертикалі між рядками в абзаці?
  2. Трекінг — відстань між символами в словах. Параметри трекінга, як правило, є глобальними характеристиками шрифтів і мають різні значення залежно від кегля.
  3. Кернінг — інтервал між певними парами символів. Звичайно застосовується лише для окремих пар символів або в невеликих фрагментах тексту для точної настройки міжбуквених інтервалів.

Абзаци

  1. Відступи — пропуски на початку абзацу (“червоний рядок”).
  2. Відбиття — пропуски до і після абзацу.
  3. Виключка — вирівнювання абзаців щодо сторінки. Виключення може бути по лівому краю, по правому краю, по центру і по формату, а також повною.

Елементи макету

  1. Колонки — тип вертикального розділення смуги. Відстань між колонками називається “средником”.
  2. Поля — порожній простір навколо тексту. Поля повинні бути достатньо великими для забезпечення комфортності читання. Поля можуть також використовуватися як елемент дизайну.
  3. Колонтитули — текстові і графічні елементи, що повторюються на кожній сторінці (як правило, колонтитули розміщуються у верхній або нижній частині смуги, рідше — на зовнішньому краю). Використовуються для полегшення читання (наприклад, в словниках або журналах), а також як елемент дизайну публікації.
  4. Колонцифри — звичайно це номери сторінок, витримані в одному стилі та розташовані на кожній сторінці публікації.
  5. Направляючі — допоміжні лінії, за допомогою яких здійснюється вирівнювання текстових і графічних елементів публікацій.
  6. Модульна сітка — може бути використана .для створення рядків і колонок довільної висоти і ширини, а також для автоматичного розміщення направляючих відповідно до базової сітки. Можна зберегти набори ліній у файли модульних сіток і надалі багато разів використовувати їх на різних сторінках публікації або в інших публікаціях.

Виробничі терміни

  1. Шашкові кольори — кольори заданого відтінку, одержані за допомогою наперед приготованих і змішаних фарб (на зразок автомобільних емалюй)
  2. Кожен шашковий колір має свій номер.
  3. Складові (або тріадні) кольори — для отримання всього різноманіття кольорів на друкарському відтисненні використовуються чотири основні фарби: блакитна (Cyan), пурпурна (Magenta), жовта (Yellow) і чорна (Black). Чорна фарба додається для збільшення насиченості і контрастності, а також для друку чорних елементів (наприклад, тексту).
  4. Кольороділення — процес роздільного друку кожного кольору, вживаний при підготовці форм для друкарського друку. Для повнокольорового відбитку потрібно 4 плівки — по одній для кожного складового кольору.
  5. Фальцювання — операція, виконувана в друкарні, яка полягає в згині віддрукованих листів паперу.
  6. Спуск смуг — процес компоновки сторінок так, щоб після друку, фальцювання, брошурування і обрізання листів вийшла єдина книга з правильно пронумерованими сторінками. Спуск смуг необхідний при підготовці публікації меншого формату, ніж формат листів, на яких вироблятиметься друк в друкарні (наприклад, книга формату А5, друкована на листах А4).
  7. Розтиск — збільшення розміру друкарської крапки, що відбувається в результаті вбирання фарби папером. Величина розтиску залежить від якості паперу.

Модуль: Формальна логіка

Завдання від 14.11.23. Ознайомитись з матеріалом в презентації теми 1. Створити конспект

Завдання від 14.11.23. Ознайомитись з матеріалом презентації теми 2. Створити конспект. Виконати завдання в кінці презентації в зошит.

Завдання від 21.11.23. Ознайомитись з матеріалом презентації теми 3. Створити конспект. Виконати завдання в кінці презентації в зошит.

Visits: 161